Werk aan de winkel voor AZC 1

Ons eerste elftal is er niet in geslaagd om de eerste oefenwedstrijd in winst om te zetten. De ploeg van trainer Tom Polman ging met 3-1 onderuit bij DVV uit Duiven, uitkomend in de derde klasse B. Vooral in de laatste fase van de wedstrijd zakte AZC door de ondergrens.

Zonder aanvoerder Lars van Roon, Önur Köse (beiden ziek) en Niek Ruumpol (geblesseerd) reisde AZC af naar Duiven. Vooraf werd de afspraak gemaakt om 3x 30 minuten te spelen. De Zutphenaren begonnen goed aan de wedstrijd en lieten de bal goed van voet tot voet gaan. Toch kwam de thuisploeg al snel aan de leiding doordat AZC werd verrast in de omschakeling en DVV dit genadeloos afstrafte: 1-0. Niet veel later kreeg AZC een strafschop nadat Mika Dekker binnen de beruchte lijnen onreglementair werd afgestopt. Luc Wassink ontfermde zich over de bal en schoot deze beheerst binnen: 1-1. Hierna kreeg Mika nog een grote kans om AZC aan de leiding te brengen toen hij alleen op de keeper afliep. Met een goede schijntrap dwong hij de keeper op de grond en Mika had toen eigenlijk de trekker moeten overhalen. Dit deed hij niet en passte de bal vervolgens naar Luc, die zijn schot vanuit een moeilijke hoek gekraakt zag worden. Nadat Luc weer iets later de bal tegen buitenkant van de paal schoot, was het deze middag wel gebeurd met de aanvallende intenties van AZC.

Goed keeperswerk

In het tweede deel van de wedstrijd waren de beste kansen voor de thuisploeg. AZC slaagde er steeds minder in om de bal in de ploeg te houden. Door goed keeperswerk van Nardo van den Broek en gebrek aan scherpte bij DVV bleef de 1-1 tussenstand op het scorebord staan.

Door de ondergrens

In het laatste half uur van de wedstrijd zakte AZC door de ondergrens. De bezoekers kregen de bal nog maar zelden naar de juiste kleur en DVV oogde fitter. Nadat AZC dom balverlies leed op het middenveld kon DVV hier dan eindelijk van profiteren toen de spits de bal onberispelijk achter Nardo schoot: 2-1. Niet veel later maakte DVV uit een mooie aanval de 3-1 en was de wedstrijd gespeeld.

Terugkijkend op deze pot kan de conclusie worden getrokken dat er nog veel werk aan de winkel is voor AZC.  Vooral in het laatste half uur was de koek op en kwam de ploeg niet meer aan voetballen toe.  Komende zondag staat de volgende oefenwedstrijd op het programma. AZC speelt dan thuis tegen Lochem (3B). Deze wedstrijd begint om 12:00 uur.

Opstelling AZC:

Nardo van den Broek; Saul Campbell (Raymond Steinvoort), Quentin Joseph, Mark ter Horst, Sven Calot, Felix Mulder; Jarne Dekker, Stijn Hagemans, Siem Landman (Jacco Verstraten); Mika Dekker (Ronahi Aksan) en Luc Wassink.