ZZC’20 VR2 – AZC VR1 4-0

Afgelopen zaterdag werd er met een heerlijke zonnetje om 15.00 uur afgetrapt in Zelhem tegen koploper ZZC’20 VR2.

De eerste 10 minuten was het onrustig en even aftasten. ZZC’20 kreeg wat kleine kansjes, maar wij ook. Wij merkte dat wanneer wij druk zetten op hun verdediging dat zij in paniek raakte. Vaak hoge terugspeelballen op de keepster, alleen resulteerde dit op een enkele corners na niet tot echte doelpogingen. Helaas moest na 15 minuten Jai-Lana worden gewisseld wegens een blessure aan haar bovenbeen. Ditte kwam erin en Lynn schoof door naar de spitspositie.
Er waren 3 speelsters bij ZZC’20 die erg goed waren en het was duidelijk te zien dat zij het spelletje maakte. Maar onze verdediging stond als een huis en ook het middenveld zat er vaak kort op. Dit was mede duidelijk frustrerend voor de tegenstander. Na 30 minuten moest ook Minne worden gewisseld omdat zij door haar enkel ging. Helaas viel door een goed uitgespeelde kans in de 43e minuut de 1-0.
Rust 1-0.
Toch hadden wij wel het gevoel dat er meer inzat vandaag. Het was overduidelijk dat er 3 speelsters van VR1 waren, dit stond overigens ook gewoon op het wedstrijdformulier.
In de 48e minuut viel de 2-0 door een mooie vrije trap, daar viel echt helemaal niets aan te doen. Uiteindelijk viel ook de 3-0 en 4-0. De 2e helft was voornamelijk overleven. Mede door onnodig (4-0 voorsprong) onsportief gedrag van de tegenstander (incl. enkele supporters) werd het een steeds onsportievere wedstrijd. Als zelfs Lieke bijna uit haar slof schiet, zegt dat genoeg. Gelukkig is deze wedstrijd achter de rug en komen wij elkaar niet meer tegen.
De vrouwen hebben ontzettend hard met en voor elkaar gewerkt, onwijs gestreden, maar helaas zat er vandaag niet meer in. Hopelijk zijn Jai-Lana en Minne niet te lang uit de roulatie.
Op naar a.s. zaterdag, dan speelt AZC VR1 om 12.30 uur bij Blauw Wit VR2 uit Holten. Die eerste punten moeten dan echt maar een keer worden meegenomen naar Zutphen!