AZC neemt op valreep punt mee uit Denekamp

Het was afwachten wat deze voor AZC onbekende tegenstander uit het verre Denekamp zou brengen. De ploeg stond weliswaar onderaan, maar dat zegt in deze competitie lang niet alles. Het was voor de meegereisde supporters wederom een koude middag langs het kunstgrasveld van SDC’12. Na een aardige start stond AZC in een paar minuten tijd met 2-0 achter en was vervolgens vooral tegen zichzelf aan voetballen. In de tweede helft herpakte AZC zich. Een goede kopgoal van Luc Wassink en een benutte penalty door Lucas Knip in de laatste minuut zorgde uiteindelijk voor een punt. Bekijk hier alle foto’s van Freddy Burgers

De intenties van AZC waren het eerste kwartier zichtbaar. Met veel balbezit en spelend in een hoog tempo probeerde AZC als eerste een doelpunt te maken. Tot grote kansen leidde dit echter niet. Veel mogelijkheden liepen dood door buitenspel of matig combinatiespel op het moment dat AZC in de buurt van de zestien kwam.

Na ruim twintig minuten kwam SDC’12 langzaam onder de druk van AZC uit. Het resulteerde in een handvol kleine kansjes. Na goed doorzetten van Felix Mulder kwam er ruimte voor een schot. Helaas ging de bal te weinig richting de hoek en was een gemakkelijke prooi voor de goed spelende keeper.

SDC ’12 ging steeds beter combineren en kwam er regelmatig steeds gevaarlijker uit. Werd een eerste corner nog naast gekopt, in de 32e minuut was het wel raak: 1-0). AZC kreeg de bal in de zestien niet goed weggewerkt en SDC’12 scoorde haar pas negende doelpunt. Een paar minuten later was het alweer raak. Bij een goed ingebrachte hoekschop stond een speler van SDC’12 helemaal vrij en kon eenvoudig binnentikken: 2-0.

Het resterende deel van de eerste helft stond AZC vooral tegen zichzelf te voetballen. Veel gemopper onderling en op de verder goed leidende scheidsrechter helpt niet op zo’n moment. Voor SDC’12 was het een ongekende weelde om bij de rust met 2-0 voor te staan.

Veel strijd in tweede helft

Ongewijzigd begon AZC aan de tweede helft. Ook in het begin waren ook de eerste kansen weer voor de thuisploeg. In de 55e minuut moest Quentin Joseph geblesseerd van het veld af en werd vervangen door Necati Taskoparan. Met zijn komst kwam er nog meer strijd in het spel van AZC. Aanvankelijk leverde dit slechts gele kaarten op voor Felix en Lars van Roon. Hierna ging AZC ging steeds beter combineren en beter gebruik maken van de flanken. Goede acties van Mika Dekker en Felix in de zestien leverde alleen nog geen doelpunt op.

In de 80e minuut leek het beslist te worden door SDC’12. Een speler kon ongehinderd op keeper Nardo van den Broek af, faalde in de afronding en schoot meters naast. Kort daarna was het dan eindelijk wel raak voor AZC. Lars gaf de bal fraai voor van rechts en Luc kopte de bal buiten het bereik van de keeper in het doel: 2-1.

SDC’12 kreeg het vervolgens steeds lastiger. Met Siem Landman voor Jarne Dekker bleef AZC veel strijd leveren. Een vrije trap van Jacco Verstraten na een overtreding op Necati ging maar net over. Al in blessuretijd werd Felix weggestuurd door Lars en onhandig ingrijpen van een verdediger van SDC’12 leverde een penalty op. Lucas Knip schoot deze vervolgens onhoudbaar binnen: 2-2.

De slotminuten van de wedstrijd leverde nog een scrimmage voor het doel van Nardo op, maar nadat de bal was weggeschoten, floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Met moeite kon AZC een punt meenemen uit Denekamp.

Opstelling AZC: Nardo van de Broek, Quinten Joseph (Necati Taskoparan), Sven Calot, Lucas Knip, Lars van Roon, Jarne Dekker (Siem Landman), Felix Mulder, Joey Steenbergen, Jacco Verstraten, Luc Wassink en Mika Dekker.